Voor de docent
De komende twee lessen, waarvan de eerste klassikaal, gaan over hoe je naar een film kan kijken. In de eerste les komt de theorie naar voren aan de hand van verschillende films. In de tweede les moeten de leerlingen de theorie toepassen op de film ‘Finding Nemo’ uit 2003.
In ‘Finding Nemo’ zijn een aantal aspecten duidelijk te zien, namelijk;
- Het menselijker maken van de vissen
- De sfeer die de landschappen en kleuren weergeven
- De lichtinval onder water
- Camerastand
Ieder van deze onderdelen zullen in beide lessen, in dezelfde volgorde, naar voren komen en in de handleiding besproken worden. De handleiding zit als volgt in elkaar: allereerst theorie over het onderwerp met daarna wat de leerlingen in de eerste les verteld dient te worden. De tweede les sluit aan op de eerste les.
Benodigdheden
Aangezien dit een klassikale les is, is er alleen een scherm nodig om de plaatjes op te laten zien. Dus een Smartboard of een beamer is nodig.
Voor de afsluiting is er een ‘zoek de verschillen’. Deze moet dus uitgedeeld worden.
Tijdsindicatie
Inleiding: 5 tot 10 minuten
Kern: 45 minuten
Slot: 5 tot 10 minuten
Inleiding
Ter inleiding kunt u een stukje van een animatie film laten zien die u zelf leuk vindt. Kies een spannend/leuk/vrolijk etc. stukje en vertel dat je aan veel dingen kunt zien wat voor een sfeer en in dit fragment zit en dat dat in deze les uitgelegd zal worden.
dinsdag 9 februari 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten