donderdag 3 december 2009

Amy

Motivatie
Ik ben altijd al gek geweest op Disney (teken) films. Vroeger keken we deze films met het hele gezin en nu kan ik niet wachten tot ik ze mag gaan kijken met andere kinderen (neefjes/nichtjes enz)
Ik heb er nooit echt over nagedacht hoe de films worden gemaakt. Ik weet wel dat het eerst allemaal met de hand ging en later met de computer, maar dat dan meteen heel anders is had ik niet door.
Af en toe zag ik wel de ‘diepere betekenis’ in een film en voelde ik natuurlijk wel wat er mee uitgestraald werd, maar ik heb er nooit zo over nagedacht hoe ze dat gedaan zouden hebben. Misschien komt dit ook gedeeltelijk omdat ik niet zo goed ben met computers en technieken. Films vind ik leuk, maar hoe ze worden gemaakt en waarom, interesseert mij niet zo erg.


Leerdoelen
Wel lijkt het me goed om te leren of weten wat een film uitstraalt, zodat als ik later met mijn klas film ga kijken, ik wel weet welke ik het beste kan kiezen om de juiste boodschap uit te stralen.

1 opmerking:

  1. Prima leerdoel, da's het belangrijkste! Formuleer het alleen als: hoe de vormgeving aansluit op de inhoud. Welke keuzes hebben de makers gemaakt om de juiste sfeer uit te stralen (bij de boodschap/inhoud).

    BeantwoordenVerwijderen