dinsdag 9 februari 2010

Amy

Individuele reflectie
Ik wilde, door dit onderzoek, leren hoe ik een goede film kan kiezen om in mijn klas te kijken. Ik wilde leren hoe ik kan zien welke boodschap een bepaalde film overbrengt. Dit heb ik gedaan door bij de theorie te kijken naar hoe een beeld tot stand komt, hoe de sfeer wordt bepaald en welke kleuren op welke manier werken aan de sfeer van de film. Ik heb geleerd welke boodschap ‘Finding Nemo’ uitdraagt en heb ook gemerkt dat ik, als ik naar andere animatie- of tekenfilms kijk, ook hier sneller een boodschap in zie. Zo heb ik, in Dublin, tijdens internationalisering, Alladin gekeken en bedacht er direct bij welke boodschap deze volgens mij uitdraagt, namelijk: je komt verder als je jezelf bent. Dit vind ik, om eerlijk te zijn, ook wel een nadeel. Ik kan nu niet zo goed meer ‘gewoon’ naar een film kijken. Ik kijk nu sneller naar de boodschap van de film en hoe die gemaakt is, zelfs als je gewoon voor de lol kijkt.

Aan het begin hebben we een duidelijk taakverdeling gemaakt en iedereen hield zich hier goed aan, zo zijn de meeste conflicten voorkomen. Wel bleken, tijdens het maken, taken alsnog onevenwichtig verdeeld te zijn, maar ook hier zijn we naar tevredenheid uitgekomen. Omdat we eigenlijk alles over de mail deden of gewoon face-to-face, staan er van mij niet zoveel reacties op de blog, want dit vond ik namelijk erg onhandig. Volgens mij kun je beter de persoon die je bereiken wilt, een mail sturen of direct bellen, dan kom je sneller aan een antwoord.

1 opmerking:

  1. Je kunt heus wel gewoon naar een film kijken.. lekker 2x zien, waarvan de 2e keer zonder na te denken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen