dinsdag 9 februari 2010

Suzanne

Individuele reflectie
Ik heb van deze opdracht veel geleerd. Ik heb nog nooit zo kritisch naar een animatiefilm gekeken. Ik merk nu dat ik veel meer punten ga zien die duidelijk naar voren komen in de film. Zo kan ik nu tijdens het kijken van een film beter letten op verschillende punten. Zo zie ik bij een animatiefilm of de makers vooral naar de kleding of de kostuums hebben gekeken en zie ik hoe de makers bijvoorbeeld met de camerastand hebben gewerkt. Dit is vorig jaar al aan bod gekomen tijdens de lessen, maar doordat ik nu zelf op zoek moest gaan naar deze punten, ben ik er veel intensiever mee bezig geweest.

Ik blijf het nog wel moeilijk vinden om beelden te vergelijken met de kunstgeschiedenis. Dit komt doordat mijn kennis op dit gebied minimaal is. Doordat ik dit onderdeel samen met Jony heb gemaakt, heb ik wel veel van haar geleerd. Haar kennis is op dit gebied namelijk een stuk groter dan die van mij. Door intensief met de kunstgeschiedenis bezig te zijn, ging ik ook steeds meer dingen herkennen. Zo begin ik beelden te krijgen bij kunststromingen, zoals de romantiek. Voor deze opdracht had ik geen idee waar ik dan aan moest denken.

Door het maken van de praktijklessen heb ik ook geleerd hoe ik een film kan verwerken in andere lessen. Ik wist niet dat ik met een animatiefilm zo veel kanten op kan. Zo kan ik er beeldende vorming lessen aan koppelen, maar ook drama, muziek of dans. Wanneer ik een duidelijke koppeling kan maken tussen een animatiefilm en de overige vakken, kan ik eenvoudiger rond een thema werken. Daarnaast kan ik er hierdoor ook voor zorgen dat de lessen beter op elkaar aansluiten.

Een volgende keer zou ik de planning anders aanpakken. Wanneer je met een opdracht bezig bent, merk je pas hoeveel werk sommige dingen zijn. Wanneer de planning dan wat breder en flexibeler is, kan er makkelijker in worden geschoven. Doordat de planning nu erg strak was, was het soms moeilijk om de taken opnieuw te verdelen. Dit is dan ook niet gebeurd, maar er zijn soms wel kleine aanpassingen gemaakt. Verder hebben we ons wel goed aan de tijdsplanning gehouden. Dit was erg fijn, omdat we hierdoor regelmatig goede feedback hebben gekregen, waardoor we onze resultaten weer aan konden passen.

1 opmerking:

  1. Goede reflectie! Erg duidelijk wat je geleerd hebt en leuk om te lezen dat je het nut ervan inziet voor lessen KO. Prima!

    BeantwoordenVerwijderen